Про конкур

Здатність коня стрибати через бар`єри була вперше вивчена у 18 столітті, коли полювання на лисів вимагало від вершників стрибати через забори, якими відмежовувались земельні ділянки. Ця дисципліна, яка на сьогодні є для нас доволі знайомою, розвивалась внаслідок проведення заходів з полювання на лисів.

Що таке конкур?

Конкур, ймовірно, є найвідомішим з дисциплін кінного спорту, який визнається FEI, де чоловіки та жінки на рівних умовах конкурують в індивідуальних та командних заліках. В сучасних змаганнях з конкуру вершник і кінь повинні пройти курс від 10 до 13 стрибків, мета якого полягає у перевірці навичок, чіткості виконання та загального рівня підготовки пари.

Головна мета конкуру полягає в тому, щоб пройти призначений маршрут без помилок − цілий раунд. Якщо будь-яка частина бар`єру впала, або якщо кінь відмовляється стрибати, відповідно, нараховуються штрафні бали. Переможцями змагання є кінь та вершник, які у парі заробили найменшу кількість штрафних очок, та пройшли маршрут з найкращим часом або отримали найбільшу кількість очок, в залежності від виду змагань.

Рахунок

В більшості змагань з конкуру використовуються два види табличних рахунків: Таблиця А та Таблиця С. Найбільш частіше використовують Таблицю С. За кожну помилку нараховується певна кількість штрафних очок. За кожний перекинутий бар`єр нараховується 4 штрафних очки, так само, як і при відмові (коли кінь перед стрибком раптово зупиняється напроти бар`єру, або оминає його). Падіння або відмова вдруге, унеможливлюють подальшу участь коня та вершника в змаганні

Визначення результатів проводиться з урахуванням отриманих штрафів. Дуже часто декілька вершників успішно проходять цілий раунд. В даному випадку існує дві можливості: якщо у змаганні не включені елементи стрибків, то перемогу отримує вершник, який пройшов гіт за найкоротший час. Якщо у змагання включені елементи стрибків, то вершники, які є претендентами на перше місце, повинні пройти більш короткий раунд на час. Переможцем вважається той, хто отримав найменшу кількість штрафних очок при проходженні зменшеного маршруту, і, у випадку рівності очок, вирішальним буде часовий фактор.

Змагання, які судяться за системою Таблиці С називаються швидкими, оскільки результат визначається за часом. Усі отримані штрафні бали конвертують у секунди та додаються до часу, за який був пройдений раунд. Згідно з Таблицею А, існує система дозвільного часу: вершники, які не встигли пройти раунд у встановлений час, несуть покарання у вигляді одного штрафу за кожні 4 секунди перевищеного часу. Але за якою б таблицею не визначався результат змагань, завжди існує чітко встановлений часовий термін, за який вершник повинен пройти раунд, і тому перевищення часового терміну тягне за собою вибуття зі змагань.

Основні змагання

  • Олімпійські ігри 
  • Всесвітні кінні ігри
  • Кубок світу з конкуру
  • FEI кубок націй
  • Континентальний Чемпіонат